[title]
[message]Handelsbetingelser
Handels og leveringsbetingelser
HANDELSBETINGELSER HOS BOUTIQUE TRINE
Generelle oplysninger
Boutique Trine
Kongensgade 43
6700
CVR nr.: 39878062
Telefon: 75126848
E-mail: boutiquetrinekundeservice@gmail.com
BETALING
Boutique Trine modtager betaling med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard. Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Alle beløb er i DKK. Danske kroner og incl. moms.
LEVERING
Boutique Trine tilstræber at afsende ordre indgået inden kl. 17 samme dag, ordre herefter sendes næstfølgende hverdag.
Vi sender til hele Danmark. Fragtpriser fra 49 kr. Varer vil blive leveret på leveringsadressen, der angives ved bestillingen medmindre andet er aftalt.
Vi leverer ikke til udlandet (gælder også Færøerne og Grønland).
Dine varer kan sendes med PostNord, DAO, Bring eller GLS.
OBS: Hvis der ikke er plads på udleveringsstedet, vil din pakke blive flyttet til nærmeste udleveringssted, hvilket du får besked om. Opstår der problemer, kontakt da kundeservice.
Der leveres varer alle ugens hverdage. Din vare vil blive leveret 1-3 hverdage efter bestillingen.
For visse varer gælder særlige leveringsvilkår. Betingelserne vil fremgå specifikt forud for køb af disse varer.
Reklamationsret
Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen. Du skal reklamere i "rimelig tid" efter du har opdaget manglen/fejlen. Boutique Trine vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang.
Læs mere om din reklamationsret på Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside.
Ved returnering, reklamationer og benyttelse af fortrydelsesretten, skal varen sendes til:
Boutique Trine
Kongensgade 43
6700
Der modtages ikke forsendelser pr. efterkrav.
Refusion
Hvis der er tale om refusion, bedes du medsende bankoplysninger i form af reg.nr. og kontonr, så det aftalte beløb kan overføres. Oplysningerne kan uden risiko oplyses pr. mail eller anden elektronisk form, da det ikke er følsomme oplysninger og kun vil blive anvendt til vores opfyldelse af refusionen.
Returret
Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores webshop.
Perioden regnes fra den dag;
- Hvor du modtager ordren.
- Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis eller af flere omgange.
- Får det sidste parti, eller sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om aftale af levering af varer, der består af flere partier/dele.
- Den første vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode.
Returneringsomkostninger skal du selv afholde.
Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 dage efter købet og fra fortrydelsen skal du senest 14 dage efter returnere forsendelsen. Meddelelsen skal gives pr. mail på Boutiquetrine@gmail.com. I meddelelsen skal du gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret. Ønsker du at sende varen retur til os, skal du udfylde den vedlagte Returseddel og sende varen til:
Boutique Trine
Kongensgade 43
6700
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give tydelig meddelelse herom.
Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:
- Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
- Forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er brudt efter leveringen.
- Varer, der grundet sin art bliver uløseligt blandet sammen med andre ved levering.
- Varer, hvor plomberingen er brudt.
- Udførte ikke-finansielle tjenesteydelser, hvis levering af tjenesteydelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at fortrydelsesretten ophører, når tjenesteydelsen er fuldt udført.
- Levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, hvis udførelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse heraf, at vedkommende dermed mister sin fortrydelsesret.
- Aviser, tidsskrifter eller magasiner dog undtaget abonnementsaftaler for sådanne publikationer.
- Aftaler indgået på offentlig auktion.
- Varer, der forringes eller forældes hurtigt.
Returnering
Du skal sende din ordre retur uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har gjort brug af din fortrydelsesret. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering. Når du returnerer, er du ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind. Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen i pakken. Ekspeditionen går hurtigere, hvis du ligeledes udfylder og vedlægger vores Fortrydelsesformular.
Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering og til, vi har modtaget den retur.
Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
Varens stand ved returnering
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Du kan med andre ord prøve varen, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, det der ovenfor beskrives, betragtes den som brugt. Hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi på modtagelsestidspunktet - af returneringen. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså afprøve varen uden egentlig at tage den i brug.
Tilbagebetaling
Fortryder du dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os retur.
I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Ved anvendelse af fortrydelsesretten, refunderes alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (undtaget ekstra omkostninger som følge af dit valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten. Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde beløbsrefunderingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Klagemuligheder
En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.
Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus.
Link: Klageportal for Nævnenes Hus
Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.
Platformen findes her: https://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: Boutiquetrine@gmail.com
Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
Boutique Trine
Kongensgade 43
6700 Esbjerg
E-mail: boutiquetrine@gmail.com
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
__________________________________________________________________________
Bestilt den: ____________________ Modtaget den: __________________________
Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________
Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________
Forbrugerens underskrift: _________________________________________
Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
Persondatapolitik
Databeskyttelseserklæring for boutiquetrine.dk
Denne databeskyttelseserklæring gælder for indsamling og brug af personoplysninger på boutiquetrine.dk
Her finder du informationer, bl.a. om hvilke personoplysninger der indsamles, hvad de bruges til og hvilke rettigheder du har. Satana.dk er ansvarlige for behandlingen og kan til enhver tid kontaktes, hvis du har spørgsmål.
Hvilke personoplysninger behandler vi?
Når du skal handle på hjemmesiden, skal du i mange tilfælde opgive følgende oplysninger:
- Navn
- Telefonnummer
- E-mailadresse
- Kortoplysninger
- Leveringsadresse
Registreringen af disse oplysninger er en forudsætning for at købet kan gennemføres. I forbindelse med køb og henvendelser vil vi også gemme:
- Købshistorik, bl.a. hvilken type vare eller tjeneste du har købt, og hvornår du købte dem
- Servicestatus, servicehistorik, returneringer, reklamationer, reparationer
Hvis du har oprettet en brugerprofil på hjemmesiden, kan du vælge at logge på med dit brugernavn og din adgangskode, når du skal handle på hjemmesiden. Køb af enkelte produkter kræver, at du logger på.
Vi bruger såkaldte cookies og lignende teknologier, som genererer oplysninger, vi bruger til at forbedre brugeroplevelsen på hjemmesiden og til andre analytiske og statistiske formål. Disse oplysninger benyttes på et aggregeret niveau, men enkelte oplysninger vil kunne betragtes som personoplysninger på indsamlingstidspunktet, såsom din IP-adresse. Informationsindsamling ved hjælp af cookies er beskrevet mere udførligt i kapitel 7 nedenfor.
1. Grundlag for at behandle personoplysninger
Loven om personoplysninger begrænser adgangen til at behandle personoplysninger ved at angive, hvad der skal anses som legitime årsager til at indhente og bruge personoplysninger (“Behandlingsgrundlag”). Reglerne om Behandlingsgrundlag betyder, at det er muligt at behandle personoplysninger, når det er nødvendigt for at opfylde en aftale med den person, hvis personoplysninger bliver behandlet. Vores aftale med dig er vores primære Behandlingsgrundlag.
Desuden baserer vi dele af behandlingen på dit samtykke. Samtykke indhentes ved markedsføringshenvendelser, brugerundersøgelser, kampagner osv.
Enkelte behandlinger er baseret på en interesseafvejning, f.eks. analyse og videreudvikling af vores tjenester og hjemmesiden, hvor vores legitime interesse forbundet med brugen af oplysningerne vejer tungere end eventuelle ulemper for den enkelte kunde.
2. Hvad bruger vi dine personoplysninger til?
Vi anvender dine personoplysninger til følgende:
- Opfyldelse af vores salgsrelaterede forpligtelser: Det omfatter opfyldelse af vores forpligtelser over for dig som kunde, herunder levering, relevant service, kundeopfølgning og besvarelse af spørgsmål samt opfyldelse af vores forpligtelser i henhold til gældende lov.
- Relevante råd samt tilbud til dig om opfølgning og tilbud: Vi vil benytte dine personoplysninger til at give dig relevante råd, opfølgning og tilbud på produkter og tjenester relateret til det, du allerede har købt hos os.
- Oprette kundeprofil: Vi vil kunne oprette en kundeprofil baseret på købshistorik og tilgængelige oplysninger som grundlag for nyhedsbreve, produktinformationer, tilpasset markedsføring og købsanalyser.
- Administration af brugerprofiler: Vi har adgang til din brugerprofil for at kunne administrere dine kontaktoplysninger og eventuelle samtykker til at modtage vores nyhedsbrev, deltagelse i kampagner eller lignende.
- Hvis du kontakter os via kundeservice: Afhængig af hvad henvendelsen drejer sig om, og hvordan du kontakter os (via telefon, chat eller RemoteFix), vil vi have behov for at vide, hvem du er, hvilket produkt du har købt, din adresse eller dit telefonnummer. Vi vil indhente de oplysninger, vi skal bruge for at hjælpe dig.
- Reklamationer og reparationer: Hvis du reklamerer en vare eller beder os om at foretage reparation eller omlevering, skal vi bruge dine kontaktoplysninger for at kunne registrere reklamationen og gennemføre reparation eller omlevering.
- Videreudvikling af tjenester og sikker drift: For at kunne videreudvikle vores tjenester og drive hjemmesiden på en god og forsvarlig måde er vi bl.a. afhængige af at kunne producere statistik om sådan noget som trafik, køb og adfærd på hjemmesiden. Vi vil også kunne få brug for at få viden om svindel og at træffe foranstaltninger for at forhindre dette. Til disse formål vil vi så vidt muligt basere os på aggregerede data.
- Elektronisk markedsføring: Hvis du eksplicit har givet samtykke til det, vil vi benytte de personoplysninger, vi har om dig, til at sende dig tilbud og informationer om vores produkter. Vi bruger i den forbindelse bl.a. de informationer, vi har om dine tidligere køb, for at give dig tilbud, du efter vores mening kunne være interesseret i. Du kan når som helst give os besked om, at du ikke længere ønsker denne type henvendelser. Bare kontakt vores kundeservice.
- Kampagner og undersøgelser: Hvis du vælger at deltage i en undersøgelse, kampagne eller gå ind på hjemmesiden, kan du blive bedt om at angive personoplysninger såsom navn, adresse og/eller telefonnummer. Formålet er at kunne identificere dig, hvis du eksempelvis vinder en præmie.
- Brug af eksterne leverandører: Hvis du bestiller eksterne tjenester, vil kontaktoplysninger og andre relevante oplysninger, vi har registreret om dig, kunne blive udleveret til leverandøren.
3. Hvem får adgang til dine personoplysninger?
I enkelte tilfælde får andre virksomheder adgang til dine personoplysninger:
- Offentlige myndigheder: Dine personoplysninger kan i særlige tilfælde blive udleveret til relevante offentlige myndigheder. En sådan udlevering vil kun finde sted, hvis vi er pålagt dette i henhold til gældende love og regler.
4. Brug af cookies osv.
Vi benytter såkaldte cookies eller informationskapsler for at forbedre brugeroplevelsen på hjemmesiden. En cookie er en tekstfil, som gemmes i din browsers interne hukommelse, når du besøger eller har interaktion med en webside.
Du kan forhindre, at vi gemmer sådanne cookies i din browser. De fleste moderne browsere (Google Chrome, Firefox, Internet Explorer, Safari, Opera osv.) er indstillet til at acceptere cookies automatisk, men du kan vælge selv at ændre indstillingerne, så cookies ikke bliver accepteret. Ulempen ved at deaktivere cookies i din browser er, at hjemmesiden ikke vil fungere optimalt. Det skyldes, at formålet med de fleste cookies, vi benytter, er at sørge for netop funktionalitet på hjemmesiden, som f.eks. at hjemmesiden kan huske, hvad du har lagt i din indkøbskurv.
Vi benytter også andre værktøjer end cookies til at indhente informationer om din IP-adresse, hvilken type browser du bruger, din bredbåndsleverandør, dit operativsystem, dato og tidspunkt for dit besøg på hjemmesiden samt data om, hvordan du navigerer på siden.
Disse informationer bruger vi til at analysere trends, så vi kan gøre hjemmesiden mere brugervenlig.
5. Sletning
Satana.dk sletter dine oplysninger i overensstemmelse med de gældende lovkrav. Oplysninger om køb vil som hovedregel blive slettet, når der ikke længere er behov for at gemme oplysningerne for at besvare kundehenvendelser og reklamationer, medmindre vi skal bruge oplysningerne til andre lovlige formål. Regnskabsloven og anden lovgivning kan i nogle tilfælde pålægge os at gemme visse typer informationer i længere tid.
I stedet for at slette personoplysningerne, kan det i nogle tilfælde være hensigtsmæssigt at anonymisere personoplysningerne. Med anonymisering menes, at alle identificerende eller potentielt identificerende kendetegn fjernes fra de datasæt, der gemmes.
6. Dine rettigheder
Satana værdsætter din feedback. Her kan du se, hvilke rettigheder du til enhver tid har, og som du kan gøre gældende ved at kontakte os her.
- Trække samtykke tilbage: Hvis du har givet dit samtykke til at modtage henvendelser fra os om tilbud på vores varer, kan du når som helst trække dette samtykke tilbage. Vi har gjort det sådan, at du nemt kan framelde dig denne type henvendelser i hver kampagne fra os. Samtykke kan også trækkes tilbage ved at kontakte vores kundeservice.
- Bede om indsigt: Du har ret til at få indsigt i, hvilke personoplysninger vi har registreret om dig.
- Bede om berigtigelse eller sletning: Du kan også bede os om at rette forkerte oplysninger, vi har om dig, eller bede os om at slette dine personoplysninger. Vi vil så vidt muligt imødekomme en forespørgsel om at slette personoplysninger, men vi kan ikke gøre dette, hvis der er tungtvejende grunde til ikke at slette dem, f.eks. at vi skal gemme oplysningerne af dokumentationshensyn. Mange oplysninger kan du slette selv. Eksempelvis kan du til enhver tid slette din e-mail tilmeldelse hos os.
- Klage til tilsynsmyndighederne: Hvis du er uenig i den måde, vi behandler dine personoplysninger på, kan du indsende en klage til Datatilsynet.
7. Ændringer
Vi kan foretage ændringer i denne databeskyttelseserklæring, f.eks. som følge af at vi foretager ændringer i hjemmesidens layout eller funktioner. Hvis vi foretager væsentlige ændringer, vil vi informere om dette på hjemmesiden.
8. Nyhedsbreve
Afmelding eller ændring af hvordan du modtager nyhedsbreve kan til hver en tid gøres i bunden af det nyhedsbrev du modtager.