VILKÅR & BETINGELSER

Ved køb via boutiquetrine.dk accepterer du disse generelle betingelser: 

GENEREL INFORMATION

Boutique Trine 
Kongensgade 21,
6700 Esbjerg. 

Telefon: +45 60 62 35 87
E-mail: boutiquetrinekundeservice@gmail.com

Cvr.: 3987 8062

Vi forbeholder os retten til at ændre disse vilkår og betingelser uden forudgående varsel overfor dig. Den version af vilkårene, som gælder for din bestilling, vil være den der fremgår af boutiquetrine.dk på det tidspunkt, hvor du afgiver din bestilling. 

Når du har placeret en ordre vil du modtage en ordrebekræftelse på dit køb via e-mail. Vi anbefaler, at du gemmer denne e-mail.

Du har altid ret til at fortryde dit køb inden for 14 dage fra det tidspunkt, hvor du har modtaget dine varer, som er uddybet i afsnittet ”Fortrydelsesret”.

Endvidere er dit køb omfattet af Købelovens mangelregler, som du kan læse mere om i afsnittet ”Reklamation og fejlleverede varer”

BESTILLING 

Varen bestilles online via www.boutiquetrine.dk

Ved bestilling angives navn, adresse, e-mailadresse, telefonnummer og kontooplysninger. 
Ved gennemført bestilling vil ordrebekræftelsen blive sendt pr. e-mail, til den e-mail-adresse, som du angiver i forbindelse med bestillingen. Vær opmærksom på, at i visse tilfælde kan ordrebekræftelsen opfattes som spam og ryger dermed i dit spamfilter - tjek venligst dette før du kontakter os. 

Ved bestilling spærres beløbet på konto, men det hæves først når vi er sikre på, at hele din ordre er i orden og der laves faktura. Din betaling vil først blive trukket på den valgte betalingsmetode, når dine varer forlader vores lager. 

Vi forbeholder os ret til at annullere aftalen om køb i en af de følgende situationer uden at være ansvarlige for erstatning eller andre omkostninger:

- Der opstår en utilsigtet fejl på hjemmesiden, f.eks. en betalingsfejl, prisfejl, oversolgte varer el. lignende.
- Dine betalingsoplysninger er ikke korrekte eller kan ikke verificeres.
- Din bestilling er afgivet med det formål at begå bedrageri mv. eller afgivet i forbindelse med en strafbar handling eller anden ulovlig aktivitet.

I tilfælde af en utilsigtet fejl på hjemmesiden, der gør at vi ikke kan lave en fyldestgørende levering af din ordre vil vi altid kontakte dig direkte inden afsendelse af din ordre.

PRISER

På boutiquetrine.dk er alle de anførte priser for varer, forsendelsesomkostninger og andre omkostninger inklusive skatter, moms og afgifter.  
Bemærk, at prisen på en style under udsalg og kampagner kan variere fra dag til dag.

Vi tager forbehold for prisfejl hos 3. parter som fx Facebook og Instagram. Det er altid prisen på vores hjemmeside på købstidspunktet, som er gældende.

Læs mere om forsendelsesomkostninger og leveringsmuligheder under Forsendelse og levering.

BETALINGSMETODER

Hos boutiquetrine.dk kan du betale med Dankort, Visa, Mastercard, JCB, Maestro, Mobilepay og EAN.
Din betaling vil først blive trukket på den valgte betalingsmetode, når dine varer forlader vores lager. 

Betaling med kreditkort
Du kan trygt anvende dit betalingskort hos os. Vores betalingssystem er certificeret via vores betalingsindløser. Der tages ikke kortgebyr ved betaling med kreditkort på boutiquetrine.dk.

Betaler du med kort, vil du blive bedt om at indtaste dine personlige kortoplysninger i et nyt vindue.

Betaling med MobilePay
På boutiquetrine.dk kan du anvende MobilePay som betalingsmetode. Der tages ikke gebyr ved betaling med MobilePay. Bemærk, at du skal have aktiveret nethandel i din MobilePay app for at kunne anvende MobilePay. 

EKSPEDITIONSTID

Vi bestræber os på at afsende alle ordre fra dag til dag, men der kan gå 1-4 hverdage før du modtager din ordre. Har du bestilt en pre-order (forudbestilling), vil den forventede leveringstid stå beskrevet på bestillingssiden.

LEVERING

Varer bestilt på boutiquetrine.dk leveres med GLS til pakkeshops i hele Danmark, eller med afhentning i enten vores fysiske butik eller på vores webshop i Køge.

Alle vores GLS pakker sendes som pakkepost. Dette gør det muligt at spore pakken, hvis der skulle opstå problemer undervejs. Varerne er forsikrede under forsendelsen med et leveringsgebyr på 25 kr. for alle ordrer og ved modtagelse bedes du kontrollere pakkens indhold.

Hvis pakken og/eller indholdet er beskadiget, bedes du straks tage kontakt til vores Kundeservice eller GLS. Ønsker du at klage over eventuelle fejl og mangler skal du informere os om det hurtigst muligt. Læs mere under afsnittet Reklamation.

Bestiller du med afhentning i butikken eller på webshoppen, kan du afhente, så snart du modtager besked om, at din pakke er klar. Herefter skal afhentning af pakken ske indenfor 7 dage. Du vil få besked på både mail og sms.

OMBYTNING

Hvis du ønsker at ombytte en vare eller flere fra din ordre, til en anden størrelse skal du sende varerne retur til os. I mellemtiden gennemfører du en ny bestilling, efter gældende fragtbetingelser, på den vare du ønsker at ombytte til. På den måde får du dine nye varer leveret hurtigere og sikre dig at de ikke i mellemtiden bliver udsolgt til anden side. Vi kan desværre ikke tilbyde direkte ombytning, men tilbagebetaler dig pengene for din tidligere ordre så snart vi modtager den retur.

FORTRYDELSESRET

Som forbruger har du 14 dages fuld fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare.
Du kan IKKE fortryde købet ved, at nægte at modtage varen eller undlade at afhente den, uden samtidig at give os besked.

Dine varer krediteres først, når returvaren håndteres på webkontoret. BEMÆRK at fra vi modtager din pakke, kan der gå op til 14 dage, før vi har refunderet pengene.

Pengene tilbageføres til samme konto, som du har betalt ordren fra. Du får en bekræftende mail på, at din retur er gennemført.

Bemærk: Du kan ikke udøve fortrydelsesretten ved blot at nægte at modtage varen eller ved at undlade at afhente den.

TILBAGEBETALING

Vi tilbagefører altid dine penge til samme betalingsmetode, som du betalte dine varer med. Pengene tilbageføres senest 14 dage fra den dag vi modtager dine returvarer, men oftest går det hurtigere.

Bemærk venligst at du ikke har krav på tilbagebetaling af leveringsomkostninger ved delvis fortrydelse af dit køb. 

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. 
Med andre ord; ”du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik”. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. For at modtage hele købsbeløbet retur, må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug. 
Vi anslår værdien ud fra en konkret vurdering af den/de returnerede varer.

RETURNERING

Som forbruger har du 14 dages fuld fortrydelsesret, når du handler på vores webshop. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte, at modtage varen eller undlade at afhente den, uden samtidig at give os besked.

1. Giv os besked om din retur via vores mail boutiquetrinekundeservice@gmail.com

2. Vedlæg retursedlen sammen med dine returvarer, der skal være pakket forsvarligt ind, samt være i original emballage og have mærker påsat.

3. I forbindelse med returnering af fortrudt køb, står du selv for at betale fragtomkostningerne. Du vælger selv om du vil sende pakken retur eller aflevere den retur i vores butik. Via modtager pakker fra GLS og Postnord. Vi har ikke nøgleadgang til DAO.

Returpakken sendes til Boutique Trine, Kongensgade 21, 6700 Esbjerg. Vi afhenter IKKE i pakkeshops.

Du har også mulighed for, at aflevere dine returvarer tilbage i vores fysiske butik i Esbjerg og derved spare returfragten. Dine varer krediteres først, når returvaren håndteres på webkontoret. 

*Bemærk at der kan gå op til 14 dage fra vi modtager din pakke og til retursagen er færdigbehandlet.

Du modtager en bekræftende mail (kreditnota) på, at din retur er gennemført og få dage efter, er pengene tilbageført på den konto, som ordren er betalt fra.

Bemærk, at du har ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager dem. Gem derfor kvittering på indlevering samt evt. track & trace nummer. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav, til postbutik eller pakkeboks. I sådanne tilfælde må det forventes, at pakken ryger retur til afsender, hvorefter den må sendes på ny. Alle udlæg i sådanne situationer pålægges afsender.

REKLAMATION OG FEJLLEVEREDE VARER

Hos Boutique Trine er kunden altid i fokus, og vi gør alt for at have en tæt og (k)ærlig dialog med dig.

Hvis du mod forventning skulle opleve fejl eller mangler ved en vare, er dit køb omfattet af Købeloven, herunder mangelreglerne, og du har 24 måneders reklamationsret på alle varer.
Du skal reklamere indenfor ”rimelig” tid efter, at du har opdaget evt. mangel ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som muligt.

Ved berettiget reklamation er returforsendelsen naturligvis fragtfri for dig, blot du kontakter os på forhånd og benytter den forudbetalte returlabel vi fremsender. Benyttes en dyrere fragtform er dette for egen regning.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Ved afviste reklamationer vil du blive kontaktet direkte.

Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. 

Varen sendes til:

Boutique Trine
Kongensgade 21
6700 Esbjerg

Inden du returnerer varen, bedes du på forhånd sende os en email på: boutiquetrinekundeservice@gmail.com

I mailen vedhæftes billede(r) samt beskrivelse af fejlen på varen. Du vil herefter blive kontaktet om det videre forløb. På den måde kan vi hurtigst muligt tilbyde en løsning på problemet på baggrund af dine informationer.

Oplever du at modtage en forkert vare, bedes du sende os en email på: boutiquetrinekundeservice@gmail.com. På den måde kan vi hurtigst muligt tilbyde en løsning på problemet på baggrund af dine informationer.

KLAGEADGANG

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte boutiquetrinekundeservice@gmail.com 

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til: 

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning,
Carl Jacobsens Vej 35,
2500 Valby.

Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online
klageportal her -  http://ec.europa.eu/odr

LOVVALG OG VÆRNETING

Køb af varer på boutiquetrine.dk er undergivet dansk ret. Enhver tvist afgøres af de danske domstole.

OPHAVSRET

Indholdet på boutiquetrine.dk er ophavsret beskyttet og tilhører Boutique Trine (CVR. nr. 39878062). Informationerne på websitet, inklusiv tekst, billeder og lyd, må ikke kopieres, hverken i privat eller kommercielt anliggende. At modificere indholdet på dette website er ulovligt. Lovovertrædelser vil blive efterfulgt.

PERSONDATA

Boutiquetrine.dk bestræber sig på at sikre, at dine personlige oplysninger beskyttes, når du bruger vores website og tjenester. Derfor har vi udarbejdet en politik for, hvordan dine personlige oplysninger behandles og beskyttes. Denne politik finder anvendelse på enhver behandling, vi foretager af dine personlige oplysninger. 

Hvilke oplysninger indsamler vi?

Vi indsamler personlige oplysninger om dig i form af:

Dit navn
Din adresse
Dit telefonnummer
Din e-mail

Vi kan indsamle disse personoplysninger, når du afgiver en bestilling på webshoppen, handler på vores website, kontakter vores kundeservice skriftligt, kommunikerer med os via e-mails og sociale medier og deltager i konkurrencer.

Indsamlingen af personlige kundeoplysninger på boutiquetrine.dk sker inden for rammerne af eksisterende lovgivning og EU's generelle forordning om databeskyttelse (GDPR).

Hvor lagres dine personlige oplysninger?

Ovenstående data bliver gemt med oplysninger om, hvilke varer du har købt, i 5 år fra udgangen af det regnskabsår, oplysningerne vedrører, jf. bogføringslovens § 10, hvorefter oplysningerne slettes. 

De personlige oplysninger, som vi indsamler fra dig, lagres i vores kundedatabase, samt i tilknyttede systemer, som kontrolleres af Boutique Trine.

Vi anvender eksterne samarbejdspartnere til både lagring og behandling af dine oplysninger, men i alle tilfælde er Boutique Trine ansvarlig for lagring, behandling og beskyttelse af dine oplysninger.

Oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjepart, medmindre dette sker i forbindelse med en omstrukturering eller et helt eller delvist salg af virksomheden. Eventuel videregivelse i sådan situation vil ske i overensstemmelse med den til enhver tid gældende persondatalovgivning. 

Som kunde har du mulighed for indsigt i vores registrering af data om dig, og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne om dette i lov om behandling af personoplysninger og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Boutique Trine via e-mail boutiquetrinekundeservice@gmail.com

Hvordan indsamler vi dine personlige oplysninger?

Boutiquetrine.dk indsamler informationer fra dig via følgende kilder:

- Fra cookies, når du besøger hjemmesiden. F.eks. din IP-adresse, land, by, hvilke sider du kigger på, mærker, kategorier, hvad du klikker på og specifikke søgninger.
- Fra dit køb, herunder din emailadresse, ordrebeløb, hvilke varer du køber, hvilke mærker du køber, hvad du returnere etc.
- Fra din adfærd og engagement, i f.eks. nyhedsmails vi har sendt herunder åbningshastighed, clickrate, type af emailklient, tid brugt på læsning etc.
- Browsing, når du besøger boutiquetrine.dk, indsamler vi informationer om alle besøg på vores website. Vi anvender disse informationer til at forbedre din brugeroplevelse, evaluere brugen og til at understøtte vores markedsføring.
- Analytisk værktøj, vi anvender forskellige analyseværktøjer, som f.eks. Google Analytics, der hjælper os med at indsamle statistikker om brugen af boutiquetrine.dk for at give dig en bedre oplevelse.
- Fra dig, når du afgiver oplysninger om dig selv f.eks. ved at tilføje produkter på din ønskeliste eller din kundeprofil.

Hvad bruger vi dine personlige oplysninger til?

Vi anvender dine personlige oplysninger til følgende formål:

- For at indfri købs- og returaftaler
- Til at overholde gældende lovgivning
- Oprettelse af din personlige konto hos boutiquetrine.dk
- Afsendelser af beskeder via e-mail vedrørende aktuelle ordrer
- Kontakt til dig i tilfælde af, at vi har brug for at kommunikere med dig vedrørende din ordre
- Besvarelse af dine henvendelser og information om nye eller ændrede tjenester
- Besked til vindere af onlinekonkurrencer
- Teste og forbedre vores systemer, der leverer tjenester
- Markedsføring så vi kan vise inspiration, tilbud og personlige anbefalinger via web, email og tredjepartsmarkedsføring.

Såfremt du har givet dit udtrykkelige samtykke hertil, kan vi endvidere bruge dine personlige oplysninger til følgende formål:

- Afsendelse af markedsføringsmateriale som f.eks. nyhedsbreve, sms og andre elektroniske/digitale kanaler, som du selv har tilmeldt dig

Vi anvender også dine oplysninger til analyser for at kunne give dig relevant markedsføringsmateriale og information. Her er et konkret eksempel på dette:

1. Du køber en jakke i str. L, og tilmelder dig samtidig vores e-mail nyhedsbrev.
2. En uge senere besøger du vores hjemmeside via et link i vores nyhedsbrev.
3. Vores hjemmeside genkender dig, fordi du har klikket på linket i vores nyhedsbrev, og gemmer informationen om dig i en cookie på din computer eller SmartPhone.
4. Ved dit besøg på hjemmesiden kan vi så f.eks. fremhæve andet tøj i str. L, fordi hjemmesiden har gemt informationer om dit køb.
5. Næste gang du modtager nyhedsbrev fra os, kan det være, at vi i nyhedsbrevet har fremhævet noget af det tøj, du kiggede på sidste gang, du besøgte vores hjemmeside.

Vi lagrer dine personlige oplysninger, så længe de er nødvendige for, at vi kan udføre ovennævnte tjenester, eller så længe loven kræver det. Herefter slettes dine personlige oplysninger.

Hvem har adgang til dine personlige oplysninger?

Dine personlige oplysninger benyttes udelukkende af Boutique Trine. Vi formidler og sælger aldrig dine personlige oplysninger til tredjepart med henblik på markedsføring uden for Boutique Trine.

Dine personlige oplysninger overlades udelukkende til Boutique Trines samarbejdspartnere, som leverer ydelser på Boutique Trines vegne og i overensstemmelse med vores instrukser og kun til at opfylde ovennævnte tjenester. Disse samarbejdspartnere kan f.eks. være speditører i forbindelse med levering af varerne, leverandører af online services eller databehandlings-services, identitetskontrol og informationer omkring betaling.

Sikkerhed

Vi har implementeret sikkerhedsforanstaltninger til sikring af, at vores interne procedurer lever op til vores standarder. Vi bestræber os således bedst muligt på at beskytte kvaliteten og integriteten af dine personlige oplysninger.

Vi anvender kun samarbejdspartnere, der har implementeret samme politikker om beskyttelse af personlige oplysninger, sikkerhedsforanstaltninger og procedurer, som vi selv internt har gjort.

Hvad er dine rettigheder?

Du har, med visse lovbestemte undtagelse, til hver en tid ret til at få oplyst, hvilke personlige oplysninger vi har registreret om dig og at få slettet disse oplysninger. Hvis dine oplysninger er forkerte, ufuldstændige eller irrelevante, kan du bede om at få dem rettet.

Du kan til enhver tid tilbagekalde din tilladelse til, at vi bruger dine data til markedsføringsformål. 
Du kan kontakte os ved enten at ringe eller skrive til vores kundeservice.

Tlf.nr: (+45) 60623587
E-mail: boutiquetrinekundeservice@gmail.com

Ønsker du at klage over vores behandling af dine personlige oplysninger, kan du kontakte os via e-mail, telefon eller brev. Du kan også kontakte Datatilsynet, Borgergade 28, 5, 1300 København K.

Accept af Cookies

Ved at benytte boutiquetrine.dk accepterer du, at vi anvender cookies. En cookie er en lille datafil, som vi lægger på din computer for at kunne holde styr på, hvad der sker under dit besøg og for at kunne genkende computeren.

En cookie registrering er ikke en person henførbar oplysning, men udelukkende en registrering af brugerens terminal og dennes adfærd på sitet. En adfærds registrering som kun bruges til optimering. 
Cookies hos boutiquetrine.dk bruges ligeledes i form af anonyme statistik programmer og eventuelle ad-cookies som bruges via vores markedsføring.

Boutique Trine anvender samarbejdspartnere til at indsamle oplysninger om brugen af boutiquetrine.dk. Indsamlet data anvendes til følgende formål:

- Tekniske funktioner, som kan huske dine præferencer.
- Måling af trafik på websitet, så vi fx kan se, hvor mange der besøger vores site.
- Individuelt tilpasset annoncering på baggrund af din adfærd, så vi kan vise de annoncer, som er mest relevante for dig.
- Annoncering, så vi kan styre, hvor ofte du præsenteres for den samme annonce samt registrere, hvor mange der klikker på den.

SÅDAN SLETTER DU COOKIES:

En cookie er en fil som du til enhver tid kan slette igen da den sendes fra en webserver til lokal opbevaring på din computeres harddisk. 
Du har også mulighed for i de fleste browsere at slå brugen af cookies fra, men denne funktion medfører at det praktisk talt er umuligt at gennemføre købet på vores site og det begrænser ligeledes den generelle brug af Internettet. 

Du sletter cookies lokalt på følgende måde: 

Internet Explorer 8 & 9:
Slå cookies fra ved at gå ind i menuen. Vælg 'funktioner' og derefter vælg 'internetindstillinger'. Sæt kryds i boksen under browserdata/cookies, således at alt data slettes ved afslutning af browseren.

Firefox:
Gå ind i 'funktioner' og derefter 'indstillinger', og vælg 'privatliv'. Her kan du lave indstillinger for, hvordan cookies skal opføre sig i Firefox, og du kan ligeledes slette dem alle. 

Safari (Apple):
Vælg tandhjulet øverst i browservinduet for at gå ind i generelle indstillinger. Herefter vælger du ’indstillinger’ og derefter ’sikkerhed’. Du kan nu administrere cookies.

Google Chrome:
Klik på svensknøglen i højre hjørne af skærmbilledet, vælg 'indstillinger', og derefter 'avancerede indstillinger'. I sektionen 'Beskyttelse af personlige oplysninger' klikker du på knappen 'Indstillinger for indhold'. Under 'cookies' har du nu en række muligheder for at tillade eller blokere cookies.

Nyhedsmail & SMS

Hvis du tilmelder dig vores markedsføring, accepterer du at modtage vores emails og sms'er med inspiration, tilbud og personlige anbefalinger. Meddelelserne sendes via vores tredjepartssoftware, der overholder GDPR's krav til databeskyttelse. Vi anvender dine køb og browsingdata til at skræddersy de tilbud, vi sender til dig. Du kan når som helst framelde dig.

For at sikre at disse emails ikke ender i din spam-mappe, overvåger vi, om de meddelelser, der er sendt til den individuelle modtager, har kunnet leveres. Vi anvender et tredjepartsoftwareværktøj til at følge op på og analysere leveringsevnen.

Ønsker du ikke længere at modtage nyhedsmails og-/eller sms'er skal du klikke på det frameldelseslink, der findes i bunden af hver email eller sms'en.

Dataansvarlig for boutiquetrine.dk er Boutique Trine.

Prisstigninger

Vi oplever desværre, at flere af de brands vi forhandler, har været nødsaget til at indføre prisstigninger på flere af deres produkter.

Det skyldes som udgangspunkt den triste udvikling der har været på råmaterialer, energi, arbejdskraft og levering.

Vi har i den forbindelse måtte følge trop og ændre vores salgspriser til de nye vejledende priser fra vores leverandører.

Det betyder også, at du i den kommende tid vil kunne opleve at modtage en vare fra os, hvor der står én pris på prismærket på selve varen, mens du har betalt en anden højere pris.

Den korrekte og gældende pris er den, som står oplyst på vores webshop ved købet samt på din faktura.

Vi beklager selvfølgelig meget for den ulejlighed, det måtte give hos vores kunder.